onsdag 6 april 2011

Säsongsstart och lite kräks...

Äntligen ska det nu bli dags att säsongsstarta Grönskåra i helgen, blir underbart nu när vi sätter igång vatten och när det blir lite varmare så man bara kan åka ner en helg närhelst man får lust. Vi ska ha lite kalas på lördag och fira Flisan som fyllt år. Nu håller jag alla tummar och tår för att inte nåt sketans rör har frusit i vinter...!! Detta blir även Stickans första besök i huset, hoppas inte nån mus skrämmer ihjäl honom :) Vi ska även ha med oss en liten dam som vi är barnvakt åt i helgen, nämligen lill-kusinen Lina vars mamma och pappa ska ha en myshelg på egen hand. Nu till något helt annat...jag måste nämligen bekänna några saker... Vi äter inte middag prick kl fem varje dag... idag åt vi t.ex kl sju.., jag veet visst är det wild and crazy?? Ibland skiter jag i att städa....ooooh scary!!! Ibland kommer mina barn hem fem minuter senare än tiden vi bestämt ibland tom tio minuter senare...uuuuh INTE bra!! Rätt ofta har vi andra barn här hemma som leker och ibland tom äter middag...besvärligt va?? Fan också...nu kommer jag nog drabbas av nåt hemskt....typ svinpest, hemorrojder, mustasch på överläppen.... Människor (läs föräldrar) som har en kombination av pedanteri, militärisk disciplin, allmän snålhet och ospontanitet måste ju på allvar tro att nåt hemskt kommer drabba dem om de bjussar det minsta på sig själva... ?? Eller hur kommer det sig att det MÅSTE ätas middag prick fem varje dag, barnen MÅSTE komma hem exakt den tid man bestämt, det går jävligt bra att ens egna ungar hänger hos kompisar men så fort nån ringer på ens egen dörr och vill komma in så blir det jävligt besvärligt..... OCH det värsta är att det smittar av sig på barnen som inte får lära sig att bjuda på sig själva för fem öre...eller hur kommer det sig att man aldrig vill leka hemma hos sig? Blir jobbigt att städa kanske? När det är dags att äta middag säger man till sin kompis att "nu får du gå hem för nu ska vi äta" istället för att fråga om de vill äta där... Och hur kommer det sig att man ALDRIG har några pengar på sin mobil när det ska ringas om nåt? Ja, jag får väl isåfall stå ut med gristryne, att ständigt bära med mig en badring att sitta på och stickig överläpp, men jag tänker fortsätta vara en lagom slarvig mamma med oregelbundna middagstider, alltid en tallrik eller två extra vid middagsbordet till den som vill ha, lite skit i hörnen och dörren öppen för alla som vill komma. Och jag tror iallafall att jag lyckats hyfsat med att få barn som är generösa, bjuder in och vågar prata med oss vuxna. Jag kan säga att den glädjen som en person visade här hemma när hon fick hjälpa till att baka bullar var obetalbar. Hemma gick det ju inte för sig att hjälpa till för det blev ju så stökigt och mjöligt överallt då... SUCK!! Jaaa man vet ju aldrig...en vacker dag kan ju Sköna Hem stå utanför dörren oanmälda och vilja komma in och göra ett heminredningsreportage och då går det ju inte för sig om det ligger degklet på bänken och mjöl på golvet!! "Life is a great fucking thing" om man nu tillåter sig att leva lite och kanske vågar ta några kliv utanför den där utstakade raka vägen..."the highway to hell"...

2 kommentarer:

  1. Go Linda! Hellre en cool morsa som går hem hos barnens kompisar och med lite skit i hörnen där hemma än ett perfekt hem och snörpen min och ungar som inte får lära sig ett skit om livet!! Tokgillar din stil :) Vi brukar också vara lite wild and crazy, ibland blir det middag vid halv åtta på kvällen och herrejisses alla pedanter där ute, ibland ingen middag alls utan bara mackor och yoghurt.... Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  2. Oh My GOOOD! Jag måste medge att jag befinner mig lite i chock efter ovanstående skandalösa läsning. Får det gå till så där?? Middag klockan sju? Baka bullar med barnen?? Vart är världen på väg????
    Och Madde - "ibland ingen middag alls"!?!?
    Jag vet inte hur, om jag någonsin, kommer att hämta mig efter dessa horribla bekännelser. Och ni ska föreställa mammor!?!?!

    PUSS PÅ ER!!! :-D

    SvaraRadera