onsdag 27 april 2011

Finns det ris i Kina?? JA...OCH i Grönskåra...

Okej att jag tycker det är fint med påskris, MEN det finns ju gränser..Såhär fint blev det iallfall nu! Svårt att fånga på bild hur vackert det är nu med alla vitsippor som blommar.
Vi upptäckte ju förra gången vi var där att man hade röjt upp ordentligt i hagen utanför vår tomt. Tyvärr låg allt sly som man fällt kvar och det verkade inte som att någon tänkte ta hand om det så vi tog saken i egna händer. Vi höll på i en och en halv dag och kämpade och drog ris som tokar, än är det inte riktigt klart det finns mera att ta hand om men så här långt är vi nöjda!

Tre stora högar med ris blev det hittills....
Och en hög med ved....

Mildrik poserar bland vitsippor och scilla....
Stickan ute på äventyr... Det var så kul att se honom upptäcka omgivningarna, jaga humlor och studera myror och krafsa lite i jorden. Han verkade stortrivas men han går som tur är inte så långt från oss och huset ännu. Han är ganska nöjd med att sitta på verandan och spana ;-)

Vi hade en härlig påskhelg i Grönskåra, även om det inte blivit så mycket "semester". Hela fredagen och halva lördagen gick för min del åt till att läsa på inför kursen som jag gått den här veckan. Jag måste läsa in Swedsecs rådgivarlicens eftersom jag ska byta arbetsgivare i sommar...Men det gick ju an när man kunde sitta ute i vackra vädret och läsa.
Påskafton spenderade vi sedan i Oskarshamn med A:s familj där vi hade trevligt med god mat och uteaktiviteter i tema-lekparken där barnen hade jätteroligt tillsammans med sin lilla kusin.
Påskdagen gick som sagt åt till landskapsvård i form av dra bort oändliga mängder med ris och sly med avbrott för en picknick nere vid ån och på kvällen var vi hos pappa och G och åt middag och självklart passade vi på att kolla in de alldeles bedårande små söta kalvarna som skuttade omkring ute i hagen.
Annandag Påsk var det dags att åka hem, helgen hade gått alldeles för snabbt som vanligt. Vi passade på att röja lite till ute i hagen och såga upp veden i bitar. På hemvägen åkte vi vägen runt Växjö och hälsade på syrran med familj, mysigt!!
Tyvärr blev vägen hem lång...bilköer...tog en annan väg men såhär med facit i hand så tjänade vi nog inte direkt på det...men hem kom vi iallafall till slut!

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft både härligt och fullt upp :) Vad fint det är!! Jag lcykades ju inte komma förbi denna gången heller, men det var nog tur för det hade nog inte hunnits med i ert späckade schema :) Däremot undrar jag om det verkligen var pingst förra helgen... eller vet du nåt jag inte vet hehe :) Ska du byta jobb? Spännande! kram vännen min

    SvaraRadera