måndag 1 november 2010

Novemberlov...

Inser att jag varit väääldigt lat med bloggande på sista tiden. Får väl skyllas på att jag haft för mycket annat som upptagit min skalle. Men nu ska jag försöka bli bättre på att uppdatera här.
I Grönskåra har det iallafall hänt en lite sen sist. I somras målades hela huset utvändigt så nu ser det fräscht och fint ut igen. Den flagnade färgen ska vi slippa se nu i många år framöver hoppas jag. Huset fick behålla sin vita färg, men istället för vita foder och gröna spröjs så fick det bli tvärtom, ett beslut som jag blev mycket nöjd med!!
Vi tillbringade hela fem veckor där i somras. Det finns nog inget ställe på jorden där jag känner mig mer avslappnad och harmonisk än där. Att få sitta ute på verandan en ljum sommarkväll med ett glas vin när barnen somnat och lyssna till ån som brusar och bara njuta. Det kallar jag livskvalitet!!
Det har även blivit några resor ner nu under sensommaren och hösten, nu senast firade vi Mildriks 8-årsdag där med hela släkten, mysigt!!
I morgon är det dags igen, barnen och hunden och jag far ner i morgon bitti. Extra spännande blir det att se hur schaktningen av tomten som gjordes förra veckan blivit. Det behövdes jämnas till lite och tas bort en del stenar som är i vägen när man ska klippa gräs. Något som jag väl gjort kanske en eller två gånger i sommar, så är det när man har en snäll svärfar som mer än gärna sköter den sysslan :)
Nej nu ska vi åka och handla lite, återkommer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar